گانودرما و پسوریازیس


پلی ساکارید مشتق شده از گانودرما لوسیدوم (PS-G) می تواند به سرعت و به طور م promoteثر باعث فعال شدن و بلوغ سلولهای دندریتیک نابالغ (DC) شود ، که نشان می دهد PS-G از توانایی تنظیم پاسخهای ایمنی برخوردار است. این مطالعه با هدف روشن کردن اثر ایمونولوژیک PS-G بر سلولهای دندریتیک مشتق از مونوسیت (MD-DCs) از کودکان آسم آلرژی به کنه های گرد و غبار خانگی است. MD-DCs به مدت 24 ساعت با آلرژن مربوطه ، Der p 1 ، در حضور یا عدم وجود PS-G تحریک شد. نشانگرهای سطح سلول و ظرفیت فاگوسیتی با تجزیه و تحلیل FACS ارزیابی شد و سیتوکینهای قطبش کلیدی (IL-12 p40 ، IL-12 p70 ، IL-6 ، IL-23 و IL-10) کمی شدند. اثر تنظیمی بعدی pulsed MD-DCs بر روی سلولهای T ساده لوح با تعیین مشخصات سایتوکاین سلول T مورد بررسی قرار گرفت.

گانودرما و پسوریازیس

PS-G باعث بلوغ MD-DCs و کاهش ظرفیت فاگوسیتی می شود ، حتی اگر با Der p 1 پالس شود. پس از انکوباسیون با PS-G و Der p 1 ، MD-DCs مقادیر بیشتری IL-12 p70 ، IL-12 p40 تولید می کند. ، IL-6 ، IL-23 و IL10 نسبت به DC p 1 پالس. علاوه بر این ، تولید سلولهای سیتوکین سلول T (Th1) یاور نوع 1 هنگامی که سلولهای T اتولوگ ساده لوح با MD-DC های Der p 1-puls کشت می شوند ، بسیار افزایش می یابد. سلول های T ساده لوح تحریک شده توسط MD-DCs پالس شده با Der p 1 موفق به تولید تکثیر سلول های T نشدند ، در حالی که افزودن PS-G به Der p 1 باعث تکثیر قابل توجه سلول های T مشابه آنچه در PS-G به تنهایی مشاهده شد ، شد. .

آسم آلرژیک یک بیماری شایع در دوران کودکی است که اغلب تا بزرگسالی نیز ادامه دارد. شیوع بیماری های آلرژیک دوران کودکی در دهه های اخیر در بسیاری از نقاط جهان به طرز چشمگیری افزایش یافته است [1] و کودکانی که پاسخ ایمنی به آلرژن های استنشاق می دهند ، خطر ابتلا به آسم را افزایش می دهند. این پاسخ ایمنی شامل هر دو آنتی بادی IgE و سلول های T (Th2) کمکی نوع 2 است که تصور می شود در التهاب دستگاه تنفسی نقش دارند. علاوه بر این ، حساسیت به آلرژن های داخلی (گرد و غبار ، گربه ها و سگ ها) به شدت با آسم ارتباط دارد. اختلالات و بیماریهای آلرژیک با تولید غالب سیتوکین Th2 (IL-4 ، IL-5 و IL-13) مشخص می شود [2]

Ganoderma lucidum ، قارچ دارویی ، از محبوب ترین داروهای گیاهی در شرق آسیا است. گزارش شده است که G. lucidum در تعدیل عملکردهای ایمنی بدن ، جلوگیری از رشد تومور و در درمان هپاتوپاتی مزمن ، فشار خون بالا ، نئوپلازی و هایپرگلیسمی م 3-5ثر است [3-5]. G. lucidum همچنین برای جلوگیری و درمان بیماریهای آتوپیک در چندین مدل موش و انسان استفاده شده است [6-8]. اجزای اصلی عملکرد G. lucidum شامل پلی ساکاریدها ، پروتئین ها ، پپتیدها ، اسیدهای آمینه و تری ترپن ها است. پلی ساکاریدها به دلیل عملکردهای تعدیل کننده سیستم ایمنی و ضد توموری [9] به دلیل افزایش فعالیت سیتوتوکسیک سلولهای کشنده طبیعی و افزایش فاکتور نکروز تومور-α و اینترفرون-γ به ترتیب از ماکروفاژها و لنفوسیت ها مشهور هستند [10،11]. گزارش شده است که م componentلفه پلی ساکارید حاصل از G. lucidum (PS-G) باعث ایجاد اثرات ضد آپوپتوز بر روی نوتروفیل ها می شود که در درجه اول به فعال سازی مسیرهای سیگنالینگ تنظیم شده با Akt بستگی دارد [12]. ما قبلاً نشان داده بودیم كه PS-G می تواند به سرعت و به طور م promoteثر باعث فعال شدن و بلوغ سلولهای دندریتیك انسان نابالغ (DC) شود و پاسخهای ایمنی T helper 1 را در موش ها تقویت كند ، بنابراین نشان می دهد كه PS-G ممكن است دارای ظرفیت بالقوه ای برای تنظیم ایمنی پاسخها [13،14].

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ